پروژه ساعت هوشمند مایکروسافت ساخته شده از آلومینیوم نیمه شفاف٬ به تیم سرفیس سپرده شد
نوشته شده توسط : ali
 
۲۰۱۳ سال ساعت های هوشمند...


از شما چه پنهان فکر می کردیم ۲۰۱۳ سال ساعت های هوشمند باشد٬ ولی تیرمان خطا رفت. ۲۰۱۳ بدل به سال تلفن های میان رده رنگارنگ شد و از همین حالا برای ۲۰۱۴ همه از ساعت می گویند. اپل تعداد زیادی متخصص برای کار روی iWatch استخدام کرده و از ردموند خبر رسیده که مایکروسافت هم بله!

می گویند توسعه ساعت مایکروسافت همین طوری هم از برنامه عقب بوده٬ ولی حالا مسئولیت ادامه توسعه آن به خالقان سرفیس و استودیوی طراحی سری شان سپرده شده. همان استودیویی که سال گذشته نارنجی هم سرکی به درون آن کشید. بنابراین٬‌ این تغییر می تواند نقطه عطفی برای ساعت مایکروسافت باشد.

قبل از این تغییر٬ کار و بار دست تیم ایکس باکس بود که با نمونه های مفهومی بازی می کردند. سخت افزار نیز با استفاده از نسخه ای بهینه شده از ویندوز ۸ کار می کرده. اما حالا فرصت به تیم سرفیس رسیده تا کار را تمام کنند.

بگذارید اینجا از "آلومینیوم نیمه شفاف" هم رمزگشایی کنیم. با نام علمی آلومینیوم اکسی نیترید  شناخته می شود و وقتی آن را از نزدیک ببینید فکر خواهید کرد نوعی شیشه است٬ ولی در مقابل فشار ۳ برابر بیش از آن مقاومت می کند. بنابراین ماده ای مناسب برای استفاده در وسیله ای مثل ساعت است (یا حتی برای تلفن هوشمند!)

غیر از نمایشگر ۱.۵ اینچی که مایکروسافت در حال تقاضای آن از تامین کنندگان قطعات است٬‌ گویا یکی از ویژگی های ساعت هوشمند این شرکت٬ استفاده از بند های رنگارنگ قابل تعویض خواهد بود. رنگ هایی مثل آبی٬ زرد٬ قهوه ای و سفید.

نمونه اولیه دستگاه از حافظه ۶ گیگابایتی و حتی مودم LTE توکار برخوردار بوده. این دیگر خیلی جذاب است. ساعتی که بتواند مثل تلفن به شبکه های مخابراتی وصل شود٬ خودش یک پا گجت مستقل به حساب می آید. مگر نه؟

سر این میز نام های زیادی نشسته اند. نمی دانیم ساعت هوشمند گوگل٬ سامسونگ یا ال جی در کجای کار قرار دارند و چه زمانی به بازار می آیند. iWatch هم احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۴ رونمایی می شود.

به هر حال نشت کنترل شده اخبار شرکت ها ما را بی نصیب نخواهد گذاشت. ولی نکته مهم در برهه پیش رو این خواهد بود که کدام شرکت٬ کار را از اول درست انجام می دهد٬ چون این می تواند برنده چند سال آینده را مشخص کند. موافق نیستید؟
 
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 1408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: